Saturday, November 14, 2009

Sudan ... Here I come again

Salam to all...

Ari nih aku tak dak 'mood' nak merapu ngan meroyan panjang2. Simply becoz 2 sebab. Pertama, hari minggu... nak rest bebanyak... tenang2kan fikiran ngan minda. Kedua, sbb aku dah nak pi kereja balik... kamjat betui laaaa! Dah sebulan cuti... ni nak kena pi keriau balik la kat budak2 Sudan aku tu. Nak tunggu sebulan pulak laaa baru dapat nak jejak kaki kat tanah Mesia ni.... boringgg... boringgg... and mmg boring! Nak buat kot mana lagi... dah terpaksa... mmg la dah tugaih aku tapi kalo boleh aku mmg nak rest. Letih oooo... badan penat dah and mmg tak larat lagi nak jalan jauh2 ni. Insya'allah ada masa nanti aku ingat nak dok kat sini jaaa.. Malaih dah nak keje jauh2 ni.

Dah 8thn aku kat Sudan. Mmg banyak pengalaman manih ngan pait. Banyak pelajaran aku dapat duduk kat tempat yg masih tak 'selamat' disebabkan 'internal conflicts' ni but... in general... Sudanese are good ppl. Aku tak la pulak ada banyak problems dalam daily communications ngan dorang ni... tak kira la org North ka... org2 South kaa... both are my friends and in fact many of my students/trainees are from both groups. Cuma bila dealings with orang2 gomen dorang tu yg peningggg. Banyak sangat so called 'red tapes'. Tu yg buat lagi malaih nak gi sana.

So ok laaah... aku betui2 letih hari ni and nak rest. Insya'allah aku sampai kat sana nanti ada masa... aku update perkembangan aku dari sana lak orait... tu pun kalo ada nak ikut ... kalo dak tak paaaa... aku tetap tulih gak kuikuikui... sbb aku mmg suka meroyan hahahahahaha... so guys... yu ol teik keir and i'll cya sumtiem leter okei... bai naw.

No comments:

Post a Comment