Sunday, November 8, 2009

Alhayahilwa ...

Salam utk semua dipagi Senin yg berbahgia ni. Harap2 hangpa semua sihat, tak dak sakit demam ... kat poket tu ada duit sikit utk buat beli barang2 dapoq hari ni... and insya'allah minggu ni akan menjadi minggu yg lebih baguih utk hangpa ok. Alhamdullillah... aku pun camtu gak. Diri aku, anak beranak, jiran2 aku cina india sebelah rumah pun aku tengok semua sehat sejahtera. Pagi ni pon baguih gak sbb 'positions' aku yg sangkut minggu lepaih kat forex pun dah lepaih dah... ada untung sikit sebanyak... kuikuikui. Syukur. Itulah yang dinamakan... ALHAYAHILWA.

Kehidupan ni satu yg aneh... pastinya satu yg manis ... macam GULA2... org penang panggei HALWA MASKAT! Hari raya masa aku kecik2 dulu2 la... misti ada kat rumah. Aku mmg dok ingat lagi sampai la ni arwah mak aku slalu dok buat bila dah dekat2 nak raya tu. Jadi bagi aku... kehidupan yg aku dah lalui dan bakal aku aku lalui ni insya'allah... akan aku kenang sebagai satu yg manis insya'allah walau pun mmg laaa ada yg pahit2 kelat berulat tapi yg tu semua aku bubuh kat sebelah. Malas tah ku ingau (kata org2 Brunei). Yang pasti... yg manis ja aku nak ambik tau!

Semalam aku bengang betui. Tenet kat umah buat hai. Aku kuaq hari Sabtu pi satu famili kat Times Square jenjalan... balik mai malam kat umah ... gelap pekat. Rumah blackout... kilat kuat truih fius tripped. Pembantu umah aku dok dlm gelap ada la kot 5 jam ... hehehehe... kesian kat dia tapi nasib baik dia pandai cari lilin buat birthday sendiri. Modem tenet aku tebakaq... kopak... rabak gak poket aku RM200 beli yg baru. Yg buat hai tu ... technician kat kedai pon tak to nak setting kat modem jenih 'Buffalo' yg aku baru beli tu utk login kat tenet. Aku dok mengadap dia kat Low Yatt dekat 3 jam ... dia dok klebek sana sini... last2 dekat nak tutup kedai baru dia kata.... haiyaaaaa... saya lupa tekan satu button laaaaa... harunnnnn betui... buang masa aku jer kat sana.... nasib baik aku penyabaq... kalo dak mmg aku beli baru nyer brand.

Apa2pun hari ni aku harap akan membuahkan hasil pada diri aku, kuarga aku, jiran2 aku dan kat hangpa semua gak... insya'allah. Ikhlas pada diri kita ... kita pasti berjaya.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Mamoo (eighh? awat bunyi lembu nih?? Ooops sori, guwau jer).

    Mamu, ferom semall aiwas verimach eksepos 2 maykeeng d'halwere maskart evritiem syawal kem. Aiwas among d ander ejj 2 holda responseebeeleetee of 'washeeng d doh' b4 d ekchual halwere was poot on faya ..

    Phewh!! d job was taf!

    ReplyDelete
  2. alaikumsallam warohmah sis cs... veri gud tu no det u olso invof a lot in de meiking of the halawer.. bat tu bi ferenk.. i reli enjoi eiting the halawer durink raya tiem... bat mi no plei plei wis faya ok kuikuikui.

    ReplyDelete