Tuesday, November 10, 2009

Internet Biz ...

Salam sejahtera dan salam hormat dari aku. Hari semalam aku penohkan masa aku belajaq benda2 baru. Alhamdullillah hard disk kat pala aku yg dah lapok ni masih boleh dok trima benda2 baru ni kalo dia 'jammed' tu alamatnya berattttttt.... apa2pun alhamdullillah aku bersyukur yg Allah swt dah berikan aku satu kekuatan utk belajaq benda2 ni semalam. Semalam Sifu-Lan online ngan aku dan dok ajaq aku cara2 nak buat ecommerce website... so mungkin gak blog aku ni dlm sari dua ... paling2 lama kot adalah 3-4 hari ni akan berpindah ke dot com insya'allah. Domain aku dah beli... hosting Sifu-Lan seponset jadi bertambah ghairah la aku nak buat benda2 camni. Semangat yg ditunjukkan oleh sifu aku tu.. membuatkan aku lebih beminat dlm bidang juai beli didlm tenet. Satu lagi ecommerce website aku pon dah aku mulakan... www.virtue1.com dan diharapkan kat sana bolehlah aku membantu kenkawan utk mengetahui lebih lanjut benda2 berkenaan bisnes internet.... cumer yg tu aku buat utk dunia luaq... so bahasa dia mat saleh la sikit nooo.. kalo yg blum faham bahasa mat saleh tu ... blum telambat... banyak la ni guru2 tuisyen ajaq bahasa tu... murah jer... kita rakyat mesia ni nak la kena tau bahasa2 luaq.. jgn lak jadi cam katak (ops... bukan yb ibrahim ali ok... bukan ... bukannn) bawah tempurong... biaq nanti org kata kita WORLD gitu2... ni pon bukan mat botak nyer 'motto' sbb yg ni maksud aku... mmg ada klas nyer laaa... bahasa ibunda kita tau, bahasa omputih pun kita tau... tak kisah la kalo kita tulih nanti bloken kaaa... ejaan dia caca marba ka... no hal nyer... janji mesej sampai kat org luaq tu kira sempoi dah.

Bebalik pada citer awai2 tadi... minat ni kalo kita tak lanjutkan kat luaq dia dok asyik ada dalam pala otak sebagai minat jer. Bila org tanya... nko minat ka? Kita jawab.... minat... dok setakat tu jer la kalo diri kita sendiri tak nak mulakan benda2 yg kita minat tu bak kata org2 kita laaaa... NATO... No Action Talk Only (hai mamu .... speikingk nampakkk... kuikuikui). Aku tak nak masuk ketegori org2 camtu... aku nak berubah... aku nak berhijrah dari satu kelompok yg lembab kesatu group yg lebih berdinamik!!! Cumer masa la ni agak kurang... sbb minggu depan aku dah nak pi keja... so masa keja aku ... aku akan jadi limited to these activities .... huhuhuhu. Tapi tak pa... akan ku carikan masa utk update aku nyer blog at least every 2 days insya'allah tak pon eberideis.

Hari ni aku akan sibuk sikit... market pon ada dua tiga lagik posts aku yg tergantung tak bertali semalam (yg baru buka) tapi insya'allah la kot... kalo dok tengok2 tu mmg boleh makan nyer laaa insya'allah... aku dah usaha ... cumer DIA jer sekarang harapan aku utk posts tutup menyebelahi aku. Tengahari ada meeting ngan member dari Melaka pasai pelaburan so mungkin kesibukan (saja2 buat sibuk laaaa) akan menjadi2 hari ni. Anak2 dah last day periksa hari ni so besok lusa... depa raya keling la lepaih ni... mungkin sambutan dipavali kedua tahun ni kat depa la kot noooo. Botomlien, aku dah pesan... raya raya gak... tu tahun depan sorang nak mabik periksa .. so nak kena laaa tengok2 gak buku masa cuti nanti kalo dak sbb dia anak pompuan aku... aku cari menantu jer la lepaih ni kuikuikui. Opsss silap... bahaya ni nanti aku boleh diheret kemahkamah sbb kawinkan anak bawah umoq wakakakakaka.... tobat aku tak nakbuat weiiiii... tak pa... anak pompuan aku tu mmg orait dia ikut cakap nyer type so i'm not worried.

Utk semua hangpa kat luaq tu... aku hari ni doakan hangpa semua dapat rezki yg murah macam aku gak dan kalo boleh lebey lagik laa dari aku dan ingat... setiap kebaikan akan dibalas kebaikan dan keburukan dari segala jenis... humban jauh2 dari benak fikiran hangpa ok... tak payah nak pikiaq2 langsung! So... go to work maipren... work work and work... no play play baby.

Fi riayatillah wa fi amanillah.

No comments:

Post a Comment